Nieuws (2019)

De Historische Vereniging Steenderen heeft ook dit jaar een mooie donatie van de Rabobank mogen ontvangen, in het kader van 'Hart voor:'. Iedereen die op de HVS heeft gestemd en de Rabobank, hartelijk dank daarvoor!

Hart voor de Achterhoek 2019

Actie Rabobank 'Hart voor de Achterhoek'

A
ls lid van de Rabobank kun je tussen 5 en 19 September stemmen op jouw favoriete vereniging. Vergeet niet te stemmen... op de HVS - Historische Vereniging Steenderen!

Hart voor de Achterhoek

De sponsor-actie t.b.v. 'Papier naar Digitaal' is een groot succes geworden, 1 juli 2019

A
fgelopen week konden klanten van de Welkoop in Toldijk de kassabon van hun aangeschafte producten samen met de flyer van de HVS in de daarvoor bestemde melkbus deponeren. Eigenaar Peter Weenk maakte na afloop van de actie bekend dat de sponsor-actie een prachtig bedrag van 750 Euro heeft opgeleverd. Peter Weenk en Welkoop, en iedereen die aan de actie heeft meegedaan: hartelijk bedankt voor dit geweldige resultaat!

Welkoop actie

De actie bij Welkoop Toldijk is gestart...
De sponsor-actie bij de Welkoop is gestart. Deze week van maandag 24 t/m zaterdag 29 juni kunt u uw kassabon samen met de flyer inleveren. De eerste zit al in de bus.
Neem de flyer mee en doe deze week uw aankopen bij de Welkoop en steun daarmee de HVS. Nu al hartelijk bedankt voor uw ondersteuning. Het resultaat wordt na afloop van de actie op de website bekend gemaakt.
Welkoop actie gestart

Binnenkort een mooie actie… bij Welkoop Toldijk
De Welkoop in Toldijk draagt de Historische Vereniging Steenderen een warm hart toe. Daarom sponsort de Welkoop in de week van maandag 24 t/m zaterdag 29 juni (week 26) de HVS met een bedrag ter waarde van 10% van uw besteding. In de komende editie van de Zwerfsteen vindt u een flyer met de details van de actie. Wanneer u de flyer samen met uw kassabon bij de Welkoop in Toldijk inlevert, ontvangt de HVS het sponsorbedrag.

De HVS zal de sponsoring gaan gebruiken ter ondersteuning van ons project 'papier naar digitaal', waarmee we het gearchiveerde materiaal voor u toegankelijker willen maken.

Dinsdagavond opening

De dinsdagavond opening is terug. De archiefcommissie is dan met enkele personen aanwezig om u te woord te staan. Eerstvolgende gelegenheid daarvoor is op 2 juli en daarna ook elke eerste dinsdagavond van de maand.

Historische Vereniging Steenderen stapt in bij het project Foto-tegelroute Bronckhorst van Vordenaar Harry Jansen. Deze wandelaar in hart en nieren raakte geïnspireerd door de foto-wandelroute, zoals die in Hengelo (Gld.) is ontwikkeld en uitgevoerd. Op de Projecten-pagina vindt u meer informatie over dit bijzondere project, dat in de komende maanden zijn beslag moet krijgen.

Foto-tegel Zuivelfabriek Hengelo
Voorbeeld van een foto-tegel

Nieuws (2018)  Nieuws (2017)