Uitnodiging voor 13 november 2017

Stadswandeling Stad Bronkhorst

Stadswandeling.jpg - 476.14 KB

Luisterplek en Luistersteen in Baak onthuld

De luistersteen op de luisterplek in Baak is op 28 juni 2013 om 14.00 uur onthuld. In het bijzijn van ooggetuigen, nabestaanden en andere belangstellenden is herdacht dat na de bevrijding van Baak 11 burgers in Baak zijn omgekomen.

Het was een indrukwekkende en waardevolle bijeenkomst.

Op www.liberationroute.nl is het verhaal over de gebeurtenissen onder "Baak L76" te beluisteren, hieronder is het fragment ook opgenomen.

Een DVD over de luistersteen en de onthulling is te koop voor € 17,50

Rek. nummer NLRBRB0685289710 tnv HVS Steenderen

Archiefcommissie

U bent elke donderdagmiddag van 13.30 tot 16.30 uur van harte welkom aan de Burg. Smitstraat 19  7227 BH Steenderen. Onze archiefcommissie is daar bezig om de historische informatie te ordenen en te digitaliseren. U kunt daar historische informatie halen én brengen. Oude foto's e.d. kunnen we ter plekke inscannen zodat u ze niet hoeft af te geven. Kom, vóór u oude documenten of oude foto's weg doet, even met de spullen bij ons langs.

We hebben belangstelling voor historische foto's, aantekeningen, of andere geschriften van de voormalige gemeente Steenderen en bijbehorende dorpen Baak, Toldijk, Olburgen, Rha en Bronkhorst.

Met ingang van september 2013 zijn we daar ook op de 1e dinsdagavond van de maand aanwezig van
18.30 - 21.00 uur.